W piśmie z 16 grudnia 2015 roku do Trybunału Konstytucyjnego Prokurator Generalny poinformował o umorzeniu postępowania ws. uchwał przyjętych przez sejm, jako że Trybunał Konstytucyjny nie ma prawa badać uchwał sejmu.
Prokurator Generalny powiedział jednak coś więcej.
PG przywołał fragment wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 5 czerwca 2001 roku:
"...Trybunał kilkakrotnie już podkreślał, iż jego właściwość rozciąga się na akty normatywne, nie obejmuje natomiast aktów indywidualno-konkretnych. Trybunał posługuje się przy tym materialną definicją aktu normatywnego, co oznacza, iż chodzi o akty zawierające normy generalne i abstrakcyjne, które charakteryzują się cechą powtarzalności.
Nie mają tych cech akty adresowane do indywidualnego podmiotu, dotyczące konkretnej sprawy czy sytuacji, których stosowanie ma charakter jednorazowy."
Ustawa z 25 czerwca 2015 roku o TK to było lex specialis, nie charakteryzowała się cechą powtarzalności, dotyczyła konkretnej sprawy i sytuacji, jej stosowanie miało charakter jednorazowy.
Wynika z tego, że Trybunał Konstytucyjny nie miał prawa badać zgodności z konstytucją ustawy z 25 czerwca 2015 roku, a wynika to również z wcześniejszego orzecznictwa tegoż Trybunału Konstytucyjnego.
.